Není pochyb o tom, že propagace je důležitá. Koneckonců, jak jinak bychom dostali jméno naší firmy mezi lidi, a nalákali je, aby si koupili naše zboží? Přeci jen, pokud chceme dosáhnout co nejvyššího zisku, potřebujeme co největší množství zákazníků.
Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je i optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Tato technika je používána především malými a středními podnikateli. Jejím cílem je, aby se internetové stránky dané firmy objevily po zadání určitého slova či fráze do vyhledávače na jednom z předních míst.
Myšlenka je taková, že čím výše odkaz bude, tím více lidí na něj klikne a webovou stránku navštíví. A každý z těchto návštěvníků je potenciálním zákazníkem. A čím více jich bude, tím větší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A čím více lidí si něco koupí, tím vyšší bude mít daná firma zisk.
Na papíře to zní hezky, ale skutečně to takto funguje i ve skutečnosti? Popravdě řečeno, ano. Pokud by to nefungovalo, tak by se tato metodika již dávno nepoužívala. Je totiž poměrně náročná na lidskou práci, a tu je samozřejmě potřeba zaplatit. Koneckonců, nikdo nebude pracovat zadarmo. Proto se nemůžeme divit, že je jeho cena poměrně vysoká.
Je ale vhodná pro každého? To zase ne. Ač může pomoci, rozhodně se nejedná o nějaký zázračný všelék. Například pro velké, zavedené firmy, rozhodně mít příliš význam nebude a představovalo by pro ně jen zbytečnou ztrátu peněz.
Na druhou stranu, pro začínající podniky, zvláště ty malé a střední, to může být způsob, jak obstát v tvrdém konkurenčním prostředí trhu a rozjet své podnikání. Může to pro ně znamenat rozdíl mezi úspěchem a úplným krachem.
Proto ač rozhodně není tato metoda všemocná, rozhodně není nutné SEO marketing stavět na piedestal. Ač v některých situacích může být totiž ideálním řešením, není vhodný pro každého. Ale to platí o všech formách reklamy. Záleží jen na nás, abychom vybrali dobře.